Tuesday, January 20, 2009

perkataan br


sabtu lps umah aku wat kenduri. ramai la sedara mara nolong kt umah aku.
bak kata org jawa, "sinoman" or "rewang". btul ke aku eja nih.

tgh aku menggoreng ikan yg hampir hangit tu, tetiba aku dgr 2 org makcik ni borak.
kata cik joyah "eh, kt kompeni ABC ade intebiu." dgn slang jawanye.
cik timah membalas "mane ko tau?"
"aku nmpk kain ade tulis wengsi operator" cik joyah menjwb.
"ooooo...ye ke.... nnt aku srh anak aku g intebiu la." cik timah berkata2 dgn penuh semangat waja.
"tp... aku pelik tak de pulak dia tulis intebiu ke ape. cume wengsi je ade." kata cik joyah.
"tak tau la aku cam tu." cik timah menjwb.
"nana..." cik timah memanggil aku.
"ye makcik..." aku yg ala-ala ayu pun menjawab
"kalau ade tulis wengsi tu ade intebiu ke?"
"wengsi?" aku menjwb
"ha'ah... kt kompeni ABC ade wengsi operator"
"kompeni wengsi tu kt mane?" aku bertanya dgn penuh semangat.
"bkn kompeni wengsi. kompeni ABC. tulis kt situ wengsi operator."
"ok........" aku menjwb.

lama aku termenung..... ape kebendanye wengsi tu.
wengsi operator?

dgn penuh sopan lg berbudi bahasa aku pun bertanya "cane eja wengsi tu makcik?"
"lupe laa acik... vac ape ntah..." jwb makcik tersebut

time ni aku dh senyum2 kambing. sbb aku dh tau ape kebenda wengsi tu.
terus aku menjwb "betul2... ade keje kosong kt kompeni ABC tu"

Ya Allah..... vacancy rupenye!
0 orang sedang bergumbira







bOdO


kalau org kurang ajar dgn mak korang, ape korang nk buat?
saat ini, aku rasa mcm nk...

1. tampar muke dia laju2
2. maki dia secukup rasa
3. simbah muke dia dgn asid. sbb muke dia cam ****
4. ketuk kepala dia bg betul skit. wayar dh putus dlm otak dia

tp 1 pun aku tak buat. sbb mak aku ckp, "biar la kak.... sabar je la."
tak pe2... ini hari ko, 1 hr Allah balas!

Bengangnye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 orang sedang bergumbira







PUJAAN HATI HAMBA

 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez