Saturday, August 22, 2009

salam ramadhan


assalamualaikum buat teman2 blogger.
aku baru je selesai masak nasi ayam.
bukan la aku yang masak sume.
aku cume assistant chef je.
kalau aku yang masak, sure bukan jadi nasi ayam. tapi nasi untuk ayam makan.
tapi buat pertama kali dalam hidup aku, pagi tadi aku yang masak sahur.
mama demam. semalam pun aku yang masak tau.
tak percaya? sila la percaya. sape2 yang kenal aku sure tak percaya.
ala, pagi tadi kacang je. aku masak sayur bening kubis n telur dadar.
poyo je kan. cam hebat sangat.
semalam untuk makan malam, aku masak ikan kerapu berlada n sayur kubis.
asyik2 kubis je kan? aku suke kubis. so, aku masak ikut selera tekak aku.
kesian mama, selalu demam2 pun larat nak masak.

so, dikesempatan ini cik nana nak ucapkan selamat berpuasa n selamat berterawikh.
n mintak maaf zahir batin.
jangan ade yang ponteng puasa tau. tak baik punyeeeee

P.S I LOVE U- teringin makan popia basah. haiii... nafsuuuuuu

21 orang sedang bergumbira on "salam ramadhan"

MOMMY CGG on August 22, 2009 at 5:25 PM said...

salam ramadhan cik nana:)
sedap2..
nasi ayam:)
huhu:)

MOMMY CGG on August 22, 2009 at 5:25 PM said...

salam ramadhan cik nana:)
sedap2..
nasi ayam:)
huhu:)

MOMMY CGG on August 22, 2009 at 5:25 PM said...

salam ramadhan cik nana:)
sedap2..
nasi ayam:)
huhu:)

Ivy Metaga on August 22, 2009 at 5:54 PM said...

selamat berpuasa nana...

sy nak g bazaar ramadhan pas nih hehe
cari ikan bakar lalala

Cheeky Cranky Wifey on August 22, 2009 at 6:14 PM said...

besh nyer...nk sket...

niway slmt berpuasa nana

DilOt on August 22, 2009 at 6:20 PM said...

haha,,ivy2..kalah kiteorg si ivy ni..

percubaan sblm tawen ke nana..hehehe..

(bile la ku ni nak insap2 jadi surirumahtangga..aiisshhh..)

eddie dewanaga on August 22, 2009 at 8:35 PM said...

dah nak jadik bini orang ni, kenalah rajin masuk dapur...

walau apapun menunya, yg penting ia air tangan cik nana, berkat beb...

nana~ on August 22, 2009 at 11:41 PM said...

miez hanim, kul 11 mlm baru sy makan nasi ayam tu. pas buke skt pale lak. hahahaha...

ivy, wahhhhh... sedapnye ikan bakar. hmmmm... jgn esok teringin dh la.

nun, salam ramadhan. ;)

dilot, hahahah... tu aaa pasal. kalah kita nih. heheh... percubaan la jugak. sbb tak reti langsung masak nih

eddie, malassssnyeeeee nak masak. tapi kene buat gak kan? mintak2 la angin rajin tu tersampuk kat cik nana. hahahah

fq on August 23, 2009 at 6:00 AM said...

wah....
itu sudah bgus....
persediaan awl seblm kwen...
ehheehehehee...
kan lg bek klo stiap hari cik nana je yg masak...
relex skit mama....
hmmmmmm...
mst mama kagum ngn nana...

nana~ on August 23, 2009 at 10:34 AM said...

fq, nanti asyik masak ikut selera tekak saya lak. huhuhuhu....

cik helena on August 23, 2009 at 12:21 PM said...

kalo bukak pose sorang nak kene masak ke?uwaaaaaa

lizz on August 23, 2009 at 12:34 PM said...

teror ko woo. aku ni perosak masakan aje.hahaha. sllu ckp kat my family, lagi 6bulan nak kawen, baru aku g masuk kelas masakan.hahahaha

nana~ on August 23, 2009 at 1:59 PM said...

cik hel bukak pose sorang? adehhh... kesiannye

lizz, aku dah masa kecemasan nih. huhuhuhu... lizz, selalunye kalau aku masak sayur sure hangit. hahahaha

puspa on August 23, 2009 at 4:30 PM said...

teror arr 2 cik nana masak...
siap ley msak kerapu lada...
hihihi...

selamat berposerr...

haryani on August 24, 2009 at 12:34 PM said...

teringinnnnn nak makan mama masak macam kat ostel dulu2..... ;(

aku lg best, sahur fuad yang masak...boley tido lama2 pastu tinggal bangun-makan-pastu tido balik.... woooohhoooooo

Unknown on August 24, 2009 at 12:52 PM said...

cik nana tau masak ek?
bagus la...

shazika on August 31, 2009 at 3:14 PM said...

aku suke popia jugakk..

..tak sabar nak tunggu waktu berbuka

FdausAmad on September 1, 2009 at 12:21 AM said...

woihh lama tak update

Anonymous said...

nak gak nasi ayam.....bile nak belanja kite buka puasa ni....hehehe...akak kenal tak kite sape? kekekekee

nana~ on September 1, 2009 at 1:42 PM said...

puspawarna, alaaaa... masak cam tu je boleh. cuba kalau kari. konfom fail!

yani, ape nak jadi dgn ko nih? heheheh... tak pe aaa. ko kan tgh membawa budak di dalam perut. cane anak buah aku tu? ok tak?

shah, tak tauuuuu...

shazika, popia basah sangatttt la sedappppp

fdausahmad, bz la. tp skrg dh update dh. time kasih sudi singgah

anon, siapakah kamu? cik ct dr andalas kah?

Anonymous said...

ala akak ni..ape lak andalas....nanti akak dapat teka kite baru kite kuarkan nama...kekekee...kite main teka teki ye...hehehee
lame giler tak kontek akak...sampai termimpi2 tau...hehehee
tu pasal la anta komen kat blog akak....akak teka la...hehee
takkan tak leh faham dari ayat2 kite ni...kikiki









PUJAAN HATI HAMBA

Blog Kita
 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez