Tuesday, July 21, 2009

bukan restoran ayah liyana jasmay


tolong...tolong... tekak aku terasa2 lagi ikan patin
nape orang kata ikan patin sedap. aku rasa loya lak makan ikan patin nih
nasib baik ade ikan pekasam. leh cover sikit rasa loya ni
tetiba cite pasal loya lak ek. tadi, aku makan ikan patin
ade cikgu sekolah ni bawak. suruh akak kantin tu masak. kitorang kul 10.30 time bebudak rehat kitorang akan makan beramai2.
ni kiranya lunch aku lah nih. kalau tak makan, berlapar la aku sampai petang

akak kantin ni masak ikan patin tempoyak. aku pun try la makan.
bile masuk mulut je, rasa cam tak bole blah
terus aku sumbat ikan pekasam banyak2.
aku pelik tul aaaa tekak aku nih. orang lain beli ikan patin sampai beratus2 ringgit
aku tak bole lak telan. ishhhh... kalau teringat ikan patin tadi rasa cam nak muntah
tak nak lagi dah makan ikan patin

15 orang sedang bergumbira on "bukan restoran ayah liyana jasmay"

babymiLosh on July 21, 2009 at 1:24 PM said...

cik nana chayang,, ikan patin tempoyak sgt sedap ok! heaven!
lazat hingga menjilat kuku jari.. hehehe ;p

cik nana~ on July 21, 2009 at 1:38 PM said...

babymilosh, nape cik nana tak leh telan? huwaaaaaaaaaaaa

eddie dewanaga on July 21, 2009 at 4:01 PM said...

separuh orang memang tak boleh mkn ikan2 sebegitu... gua pun tak boleh.

nak ilang loya, mintak makcik kantin sebijik limau kasturi, belah 4, buang bijik dan kunyah...

chamizah on July 21, 2009 at 10:05 PM said...
This comment has been removed by the author.
chamizah on July 21, 2009 at 10:12 PM said...

sowi la nana, td ekceli cha nk bg comment kt nana lain,terposting lak kt blog nana nih..tu yg delete blk tuh. hmm psl ikan patin, cha pon xleh blah..adik badik cha & ipar duai sume gile ikan patin..cha lak mmg xleh telan..xtau la nape..hehehe..tekak kite same la nana..hahaha..

Yot | is | Yati on July 21, 2009 at 11:09 PM said...

sedap la. meh makan kat umah mak aku. macik kentin tu tak pandai masak la tu. haha.

cik nana~ on July 22, 2009 at 11:28 AM said...

bro pun tak leh ke? kita geng.
dah telan asam semlm pun terasa2 lagi patin kat tekak. hahahahha
last2 beli buah 4 jenis kat pasar malam.

cha, hahahah... salah blog ye. tak baca lagi komen tu. tau2 dah delete. yeeee... ade geng lagi. ;)

yot, ko orang pahang. kalau tak suka patin, aku jadikan ko makanan ikan patin. aku pun rasa makcik tu tak reti masak. sebab ramai cikgu2 komplen, tak pedas la, tak cukup rasa la. tak leh letak bawang la. aku reti makan je. heheheh

Ivy Metaga on July 22, 2009 at 11:31 AM said...

hurmm..mst kena pandai masak ikan patin ni, sebab ikan patin ni banyak lemak...

kalo masak ngan tempoyak sedap nana, rasa lemak2 kurang sikit, lepas tu bau2 nya pun kurang...

kebykn org tak dapat makan ikan patin sebab lemak dan ada bau yg kuat kan..=)

cik nana~ on July 22, 2009 at 12:34 PM said...

ivy, sy tau makan je. hehehehe
tp rasanye memang acik kantin tu tak pandai masak ikan patin
tu yang tak leh telan

Budak Pensel on July 22, 2009 at 4:19 PM said...

cik nana, anda tak biasa mungkin bila makan ikan patin..lagi lagi masak tempoyak

wekkk

haryani on July 22, 2009 at 4:21 PM said...

ikan patin = no!!!

tempoyak = BIG NO!!!!

haihhh...aku pon takleh telannn la...

green apple on July 23, 2009 at 10:12 AM said...

tak kisah la apa ajenis ikan pun kalau dah nama ko rendam lam tempoyak konfem keluar balik.

cik nana~ on July 23, 2009 at 11:14 AM said...

pensel, mungkin gak tekak saya tak biasa lagi makan ikan patin.

yani, ko bukan kuat makan ke sekarang? ko jangan cakap tak suke, kang tetiba ko mengidam..... hahaha

kak di, rendam katanye ye. hehehe.. tak leh makan tempoyak ek?

DilOt on July 23, 2009 at 11:39 AM said...

wahaha,,,same la nana...xleh telan...

dan ditambah lak..makcik tu masak xsedap kot..hehe..pndi2 je...

helena's on July 23, 2009 at 3:28 PM said...

err i da lupe camane rasanye ikan patin buleh tak???hahaha

pe kate belanje i je ikan patin tu..tp ia rase kan ikan patin ok lagi drpd ikan keli..urhhh takmo2!hikss

miss u !









PUJAAN HATI HAMBA

 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez