Wednesday, July 15, 2009

macam-macam hal


blogger-emoticon.blogspot.com tensionnnyeeeeee
tengah syok2 aku chatting dgn kawan aku tetiba notebook aku hang
aku ctrl+alt+del banyak kali tak leh gak.
aku cabut off suis notebook aku n on balik
tapi tak leh masuk windows
asyik restart je. bile kuar je disk checkup tu pastu dia restart balik
damnnnnnn.... ape hal lak la notebook nih
last2 bile kuar je skrin biru tu aku try tekan button f1
pastu leh masuk windows. tapi bile aku tak tekan button f1 tu
sampai kesudah tak masuk windows. kalau aku tunggu sampai tahun depan kot
ape hal ek? aku try google tapi tak jumpe la. ke aku yang tak nampak
bengang tul aku. tetiba je cam ni.
sesape tau tak nape? helppp meeeeee

bile aku dah menggelabah tak leh masuk windows aku tanye kakak kerani tu ade cd kosong ke tak
aku nak burn document n sume picture. especially picture time bertunang
tapi... malangnye tade lak.
balik keje aku trus pecut gi tesco klang. sebab kat area aku ni cam tade lak kedai komputer
time aku nak cepat la jpj wat road block.
aku tension tul la. diorang hari2 wat road block. tak tau nak ape
yang wat aku tambahhhhhh bengang, sebab pegawai tu tahan aku
hah??? apehal lak nih? aku tak wat salah ape pun. time nak cepat macam2 hal lak
dialog aku dgn encik jpj itu

"nape ye?"
"cik, bagi lesen memandu"
"jap ye..."
"uihhhh... banyak lesen"
"hah? nah..."
pastu dia gi belakang, depan
"kenape ni?"
"tade ape cik. saje check"
"nape saya lak kene tahan. saya tak wat salah pun"
"tade cik, saya pilih sape2 je"
"pulak.. nape ye hari2 ade road block. jalan jem la. tak suka tul"
"cik, ini arahan pihak atasan. saya pun tak suke berdiri cam ni. penat. cik nak pegi mane ni?"
"nak gi tesco. saya nak cepat ni"
"balik keje ke?"
"ye... ade pape lagi?"
"tade"

bengang tul. kete aku dah la suci muci. tade modified pape pun. makeup pun tade
kalau ye pun nak ngorat, sila pilih waktu dan hari lain. (aku tau aku perasan) time aku nak cepat la nak tahan2 aku bagai. kang aku mengamuk kang... dah la tengah serabut.

korangggg... kalau korang tau nape dengan notebook aku ni. tolong bagitau ye. fening dah pale makcik.

23 orang sedang bergumbira on "macam-macam hal"

Anonymous said...

format kan ajer. ada la tuh yg file windows yg corrupt .. kalo rasa2 nak copy dulu apa yg patut, try masuk safe mode F8 .. insya allah bleh lagi tuh .. sbb at least tekan F1 "to continue" still bleh masuk windows lagi kan ...

Anonymous said...

kalo xnak ilang data/document dlm hard disk tuh try restore la. biasa notebook ada function tuh even bkn notebook pon leh restore.

kalo x silap restore @ format leave

installed softwares akan ilang but data/document x ilang.

lizz on July 15, 2009 at 11:34 PM said...

try repair xleh ke???kalo format, alamat ilang pic2 tunang ko woo.huhuhu. psl polis tahan ko, aku rs Tuhan nak duge tahap sabo ko ar naa?kikiki

nana~ on July 16, 2009 at 10:22 AM said...

anon, masuk safe mode pun tak leh. dah try dah.

anon 2, orang yang sama ek? restore cane ek? cane nak buat tu ek? time nak format ke b4 tu lagi?

lizz, dah berjaya burn sume gambar2, document aku dah. Alhamdulillah...
aku pun rasa Allah nak uji aku.

eddie dewanaga on July 16, 2009 at 10:43 AM said...

budak JPJ tu cuma menjalankan tugas, cik nana... takmo marah2 nanti kena darah tinggi.

jgn lupa format notebook tu jika sudah burn semua content isiperut yg penting.

Anonymous said...

ye saya cik anon yg sama. dlm blue screen tuh .. after tekan F8 agree bla bla .. to set up win xp press enter .. then after pilih partition .. dia akan ada option format. pilih bawah sekali format and leave bla bla .. kalo x silap la.

Anonymous said...

kalo da ada backup .. so x risau la. try la explore. restore thru win xp pon bleh .. mana file2 yg corrupt or missing dia akan replace blk .. boot dlm win xp then masuk cd .. choose install xp then follow je la. tp make sure cd xp yg digunakan itu service pack yg sama atau higher. lower xleh buat camtuh.

nana~ on July 16, 2009 at 12:26 PM said...

eddie, hari2 tu JPJ wat road blok. tu yang bengang kadang2. sebab selalu jem kat situ.

nak format malam nih. dah makin kritikal nih

nana~ on July 16, 2009 at 12:27 PM said...

anon, awak rasa ade kemungkinan tak hardware yang problem? cam ram ke, hard disk ke... risau nih. thanks ye ajar.

Ivy Metaga on July 16, 2009 at 1:31 PM said...

bab nih tak dapat sy tolong nana hehehe...

hantar kasi reformat jak aaaaa...senang..

nana~ on July 16, 2009 at 1:39 PM said...

ivy, kalau os prob tak pe. jangan hardware yang prob. tengah risau ni. takut h/w prob

Yot | is | Yati on July 16, 2009 at 2:17 PM said...

aku rasa mesti encik JPJ tu ingat ko budak skolah lagik. notebook baru itu rosak? tukar saje eh format saje. backup gambat tunang yang cantik itu taw!!!

nana~ on July 16, 2009 at 2:25 PM said...

yot, budak skolah?? selalu kene dah. tapi memang hampeh la kan. time aku nak cepat lak dia tahan.

aku dah backup. selamattttt... tp aku risau h/w prob. adehhhhh.... duit... duit... duit...

Anonymous said...

possibilities tuh ada cik nana, unproper shutdown.

Anonymous said...

is there any other way we can talk easily here? tuh pon if u want my help.

Budak Pensel Yazid on July 16, 2009 at 6:23 PM said...

pakai Linux kinoppix..dia akan boot melalui linux dan semua file anda boleh anda copy ke directory lain.

Benda tu CD boot..

Ilmu yang berguna harus disebarkan..

nana~ on July 16, 2009 at 8:22 PM said...

anon, awak ni sape ye? rasanye2 memang pasal unproper shutdown pun. tak pun kan sebab notebook ni slalu tergolek2 dalam kete time saya drive. hishhhh....

nana~ on July 16, 2009 at 8:22 PM said...

pensel... linux2 acik tak tau anak oiii... heheheh...

cik helena on July 16, 2009 at 8:29 PM said...

jpj tu kompom tak jadi ngorat kene marah..kekeke

u...rinduuuu!!

nana~ on July 16, 2009 at 9:25 PM said...

cik hel, nasib la encik jpj tu. sape suruh tahan i bile i tengah kalut. kalau tak mesti i berbudi bahasa.

i pun rindduuuuu kat u n subway. leh tak? hiihihii

Anonymous said...

tergolek pon satu hal. hard drive kan dlm dia ada moving parts. so kalo da ada vibration .. still lambat laun akan rosak gak. tp hard disk notebook skrg da murah. affordable for bigger size.

Anonymous said...

ok. thanx cik nana for helping. bye2. assalamualaikum

nana~ on July 17, 2009 at 11:32 PM said...

cik anon, sori ye. saya takde masa nak chatting. thanks sangat2 tolong. kalau de pape nanti saya email ye. thanks again









PUJAAN HATI HAMBA

Blog Kita
 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez