Friday, June 5, 2009

geram gile!!!!


pagi tadi aku kene himpit dengan lori lagi sekali
aku tak paham betul aaa dengan orang bawak kenderaan yang besar2 nih
tak kisah la bas or lori
perangai masing2 cam %$%^&&*$@ je
hari tu aku kene himpit kat nkve
kat flyover area nak shah alam
bawah tu dah aaa sungai
kalau tak sempat la aku break
aku langgar penghadang tu terus masuk sungai laaa jawapannye
so berkawan laaa aku dengan buaya kat sungai tu (ade ke buaya?)
nasib aku baik time kene himpit tu tade kenderaan kat blakang aku
so aku sempat laaa aku break emergency
aku terfikir laaaa
dibuatnye ade kete kat blakang n aku break diorang tak sempat break
langgar kete aku, memang la sia2 jeeee kan

n hari ni lagi skali aku kene himpit
kali ni kat kesas highway nak masuk ke nkve
kali ni aku berhenti tengah2 jalan
sesedap rasa dia himpit aku sampai aku kene break emergency n stop kat tengah jalan
aku tak tau la cane nak cite
tapi memang kurang ajar laaaa gi himpit aku time nak masuk simpang tu
nak masuk simpang ke nkve tu ade 2 lane
aku kat lane kanan
si mangkuk ayun ni dari tengah2 lane tetiba jeeee dia gi himpit aku
terus aku terkeluar dari lane aku
n aku nyaris2 langgar divider yang kat tengah
yang nak pisahkan jalan ke nkve n jalan ke subang
memang macam "kakalic"
kalau la aku tak sempat elak n break
sure aku dah langgar divider tuh
n nasib baik laaaa kete blakang aku jauh
sebab kelam kabut aku lupe mana nak tekan button hazard light

aku tau la kete aku kecik jeeee
n ko tu besar sangat!
tapi jangan la nak bahayakan orang lain
kurang ajar la kan
ko boleh dok kat tengah2 lane
tetiba ko dah tak leh nak menyelit lagi
ko gi himpit aku kan
memang ko ni tak skolah!

korang2 kalau bawak kete ke moto ke lori ke bas ke
tolong la bawak kenderaan korang dengan berhati2
jangan la bahayakan orang lain
chow.....

P.S I LOVE U- ayat adalah tunggang langgang. disebabkan kemarahan meluap2

20 orang sedang bergumbira on "geram gile!!!!"

DilOt on June 5, 2009 at 11:34 AM said...

tu la psl...kenderaan2 yg besar ni...mmg kalau jalan..mcam jalan tu bapak dieorg yg punye...sesuke hati je...

dilot pernah gak kene...tp bukan kene himpitla...lori besar...bw laju gler nak mati...pastu terlanggar batu...batu tu terpelanting kat cermin depan...nasib baik tak pecah...dh la tgh drive kan..kalau la tgh drive pastu cermin pecah...mmg eksiden la jwbnye...

cik helena on June 5, 2009 at 12:03 PM said...

sama la...bengang tul ngan lori2 ni..sume tak makan saman..hampagas tul!!haih!!!

tu sume la nak kene hon tu..

eddie dewanaga on June 5, 2009 at 2:02 PM said...

need an extra careful while driving side by side dgn big guys ni, diorang bukan kira org sebelah tersepit ke, masuk parit ke, dia main redah je... macam dia sorang yg guna jalan tu.

apa pun, blog ini nice...

*err... gua silap masuk tadi, tapi ok la... lain kali gua parking kat sini lagi ye.

♛ Kerani Sekolah ♛ on June 5, 2009 at 2:02 PM said...

memg,kite yg bawak kete kecik ker,bawak moto ker,memg org len leceh2 kan kite je kan..huhu..kalo kene kat family deme baru tau bising..

Diana Ishak on June 5, 2009 at 2:58 PM said...

dia tak kisah bawak apa pun.
kalau dah nama bodoh tu bawak apa pun memang bodoh je la.

heheh.

tp lori selalunya bodoh la.
yang tukang bawak pun jenis muka selenga.
macam gengster la konon.

nana~ on June 5, 2009 at 3:23 PM said...

dewa- thanks singgah blog nih... sila la singgah selalu. memang kena extra carefull bawak sebelah diorang ke, blakang ke, depan ke coz diorang tak peduli pun ape jadi kat kenderaan yang kecik2 nih.
errr... salah masuk dari blog encik gula2 ke? cam penah nampak nama nih kat blog encik gula2 tu

durian runtuh- deme tu kene hantar skolah memandu balik. tak pun kalau dah jadi kat family diorang sndiri baru laaaa nak insaf bagai

green apple- kak dee? ye ke nih? wah... selama ni baca blog kak dee. tak sangka lak kak dee singgah blog nih. tu ah kak dee. rasa cam nak je bawak lori pastu buat cam diorang buat kat saya tu. sengal tul!

Nana on June 5, 2009 at 3:43 PM said...

ngeri nye bila kene himpit dengan lori-lori besar ni. Diorang ni bukannye reti bahasa. semua macam taik jer....mentang2 besar. huhu.... sebab tu saye lebih suka naik kenderaan awam! *sambil mengibarkan banner kempen menaiki kendderaan awam* (^_^")

Mrs Nurul on June 5, 2009 at 4:44 PM said...

bajet kenderaan besar leh himpit yang kecik>? ape kata ko try himpet die?tgk ape jadik

nana~ on June 5, 2009 at 4:48 PM said...

misz nana- sure diorang ni sume bau busuk kan? sebab semua cam taik! hahahha.... kalau la saya kene naik kenderaan awam, kul 6 kene kuar rumah nak ke opis. heheheheh.... takpe2... esok2 kalau saya bawak lori, saya himpit diorang lak

si lampu neon- thanks sudi singgah blog nih. nak himpit dengan kete kecik aku tu? sure aku berenang dengan buaya2 kat sungai tuh nanti. muahahahahah

Afendy @ Ustazkodimero on June 6, 2009 at 2:34 AM said...

Alah potong dia duduk depan dia main2 brek..
*tektik cari gaduh or ajar org race keta...

Aku selalu wat mcm nih..
*sbb aku x takut menyelit dan dikejar..hihihi (keta dah upgrade)

haruan tasek on June 6, 2009 at 7:11 AM said...

sabar semasa memandu.

nana~ on June 6, 2009 at 10:39 AM said...

dilot- scary kan?? tau la diorang tu besar. bawak la elok2 kan? kalau nampak lori bawak kayu balak mesti saya teringat cite final destination. huhuhuhu

cik hel- diorang tak makan saman. diorang makan nasi sama cam kite. hahahahahha...

ustad- tak berani laaaa... kete tak upgrade. dah la kete tu kecik jeee. skali dia libas terpelanting lak nanti

haruan tasek- saya sabar. tapi diorang yang tak sabar. hehehhe... kadang2 ilang sabar gak. ;)

DilOt on June 7, 2009 at 9:28 PM said...

dil_dilot@yahoo.com

Hazrey on June 7, 2009 at 9:51 PM said...

Excuse me, pemandu lori tak baca blog. They are busy squeezing comel cars like yours to the corner. haha.

Kumpul duit, buat pagar keliling kereta.

nana~ on June 7, 2009 at 11:07 PM said...

dilot- wokeh... nanti nana email no. dia.

hazrey- encik gula2... mungkin anak pemandu lori atau isteri pemandu lori, atau sedara mara pemandu lori baca blog saya ni. mane tau kan??
tak nak pasang pagar. nak beli kereta boleh transform jadi lori. bertukar!!!

paraxixth on June 8, 2009 at 4:17 AM said...

kalau india pegang stereng...die jadi len dah..dah x jadi bulat.jadi tiga segi kot..masalah2

lizz on June 8, 2009 at 9:54 AM said...

kalo my mom ade dlm kete cik nana ni...sah2n kompem lah die dah wat aksi brek kat tmpt ddk blkg kete!!! die cuak giler kalo sblh kete lori! kikiki

nana~ on June 8, 2009 at 10:49 AM said...

paraxixth- terer sungguh india ek. pegang stereng jadi 3 segi. heheheh... bukan india je paraxixth, sape2 yang tak sabar ni memang susah kan orang lain

lizz- ehehheh... kalo mak saya la, sure dah membebel2. jangan laju, bagi dia jalan dulu. hahaha

d0tbl0gsp0td0tk0m on June 8, 2009 at 1:57 PM said...

kalu macam tu.....nanti nak p keje.... pakcik himpit kamu plak ye..tapi himpit manja gitu...huhuhuh... sambil pegang tangan berjalan seiring gitu...huhuhu lalalalalala

nana~ on June 8, 2009 at 4:16 PM said...

pakcik- uishhhh... tak nak2... takuttttttt









PUJAAN HATI HAMBA

Blog Kita
 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez