Friday, June 12, 2009

panas sehingga ke petang


tempat korang berjerebu tak? tempat aku jerebu. sampai mata pun dah naik pedih. kat kawasan umah aku memang berjerebu sebab tuan punye kebun pakat2 bakar kebun diorang. nak bagi tanah subur. time ni la diorang nak amik kesempatan, sebab musim panas. hujan tak turun, so tade la time diorang bakar api padam.

tapi leceh la. nak gi keje pagi2 tak nampak jalan. kene pasang lampu. kalau tak sure kete lain tak nampak kete aku. bile la nak hujan ye? kurang la jerebu nih. semalam aku dengar hotfm, kiran n AG cakap paras air kat empangan dah semakin kurang. bole tahan dalam 160 hari je. ishhhh... semoga hujan turun. panas sangat laaaa...

P.S I LOVE U- kene jimat2 air la ye. mandi sehari sekali mungkin? oh noooooooo

11 orang sedang bergumbira on "panas sehingga ke petang"

DuRiAn rUnTuH on June 12, 2009 at 7:03 PM said...

tempat kite pon jerebu..tgk cam mendung nak hujan,tpi rupenye jerebu..panas je cuace..

MISZ NaNa on June 12, 2009 at 9:19 PM said...

betol2 sgt panas!!!! oh apekah akan berlaku nanti huhu...oh hujan sile la turun...adekah perlu ku menyanyi lagu katak?

DilOt on June 13, 2009 at 12:00 AM said...

mane leh wat pembakaran terbuka...xbelajar sivik lgsg la dieorg ni...

mane la bumi ni nak selamat...xde kerjasama langsung...

aisshhh...sunat kang...

lizz on June 13, 2009 at 1:14 AM said...

aku boleh gile kalo kene mandi 1 kali aje sehari!!! panas woo

eddie dewanaga on June 13, 2009 at 2:35 PM said...

jb ujan lebat ptg semalam... itupun setelah 2 minggu panas berbahang siang malam.

malam tadi tido dgn nyenyak...!!!

ramai yg batuk2 dan selsema kat sini.

helena's on June 15, 2009 at 9:08 AM said...

i da balikkkkkkkkkkkkkkkkk!!!tade jerebu pun..hehe

cik nana~ on June 15, 2009 at 3:59 PM said...

durian runtuh- tu la. ingatkan nak hujan, rupenye sebab jerebu.

misz nana- sila nyanyi. biar hujan membasahi bumi. hik hik hik

dilot- sunat??? mak aih... berani ke? diorang tak blaja sivik la dilot. ape yang penting? kerjasama... wonder pet wonder pet...

lizz- senang gak nak wat ko gile ye. hehehhee

eddie- Alhamdulillah, sabtu dah hujan. tapi tak lebat. hujan skali lalu je. moga2 hujan lagi

helena- yuhooooo... u dah balik yeeee. ishhh... sape kata kl tak jerebu. tu la. dok lagi dalam hotel. mane nak nampak ape

Budak Pensel on June 15, 2009 at 5:11 PM said...

bilik ku berjerebu... mungkin asap asap tembakau yang tak mau keluar

dotblogspotdotkom on June 15, 2009 at 5:26 PM said...

ic...itu la sebab pakcik tgk kete jiran sebelah nih "berkepuh" je.... rupanye dia jimat air...huhuh

cik nana~ on June 15, 2009 at 5:31 PM said...

budak pensel- owh...tu asap lain tu. hihihih...

pakcik- hehehe...kete saya pun sama. ayah dah bising2 suruh basuh kete. saya jawab "kene jimat air, yah..."

CuFa on June 16, 2009 at 10:34 AM said...

ohh. mmg panas ohh. adoi2. saye nk join misz nana nyanyi gak arr. hahaha.









PUJAAN HATI HAMBA

 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez