Saturday, May 23, 2009

ada sesuatu


khamis malam jumaat saya tak leh tido
sebab panas. panas lain macam malam tu
sampai kan mama tido kat ruang tamu
saya lak rasa 'tak sihat' khamis tu
memang bercadang nak amik mc jumaat tu
dalam kul 8 pagi, tetiba mama saya ketuk pintu bilik saya sangat kuat
saya pelik gak, apesal mama ketuk pintu bilik saya
sedangkan mama dah tau dah saya nak mc
saya terus bangun n bawak bantal kuar bilik
mama cakap "akak, keluar cepat"
"kenapa ma..." saya tanya mama saya
saya tengok mama, adik saya n adik ipar saya, anak buah saya semua kat ruang tamu
bile saya kuar, mama tunjuk sesuatu kat saya
nak tau ape dia??? sila lihat gambar di bawah ini

baik punye landing kan??? saya yang amik gambar ular ni. tu pasal jauh

ye kawan2. seekor ular sawa dijumpai dalam lubang angin umah saya
adik saya yang jumpa.
time tu dia nak bukak sliding door kat ruang tamu
dia dah nampak ular tu dari jauh. tp tak tau ape benda
dia ingatkan burung. bile dia tengok dekat2, rupenye ular sawa
lepas tu, adik saya call bomba
ekceli, bape hari yang lepas mama saya kata dia macam dengar bunyi ular
ingatkan mama berhayal je. rupenyeee... betul!
sementara menunggu bomba datang, kitorang pun tangkap gambar ular tu dekat2

ni adik ipar saya yang amik gambar. tu pasal dekat. tido ke tak ek?

mengikut dari ape yang kitorang lihat, ular tu tengah tido

tapi tak tau la ular tu pura2 tido ke ape
1 jam kemudian, pertahanan awam
saya imagine yang bomba akan datang
mesti semua jiran saya terkejut kalau dengar siren bomba
tapi rupenye pertahanan awam yang datang

2 orang assistant pakcik ni jolok ular ni dari luar

pastu pakcik ni panggil assistant dia suruh masuk dlm rumah

ular ni cuba menyorok kat langsir

tapi berjaya dikorek keluar oleh brader nih

ni dah berjaya ditangkap. ni tengah try nak masukkan dalam guni

tapi tak berjaya. sebab ular ni dah lilit kat tangan brader nih

sebelum masuk dalam guni ular ni bagi hadiah kat brader ni.
nak tau hadiah ape?? dia kencing kat tangan brader nih

susah gak nak tangkap ular nih
walaupun kategori tak besar sangat, tapi 3 orang nak tangkap pun susah
ular ni agak agresif. mungkin dia terkejut kot
saya sampai sekarang terfikir, macam mana ular tu boleh panjat n lepak kat lubang angin tu
dari luar rumah or dari dalam rumah
saya syukur sangat coz mama saya takde pape. ye la, mama saya kan tido kat ruang tamu
n dekat gak dengan ular tu
uishhhhh... tak dapat saya bayangkan sebenarnye
n syukur sangat coz kucing saya tade pape
takut gak dia baham kucing2 saya
saya ucapkan berbanyak2 terima kasih kat abang2 n pakcik pertahanan awam
pakcik pertahanan awam tu ade cerita kat kitorang
dalam minggu ni, ni la ular paling kecil yang diorang tangkap
ade 1 kes di PJ, diorang tangkap ular sawa sebesar peha lelaki
pakcik tu kata anaconda. ular tu kat dalam saluran paip
5 orang tangkap pun tak larat katanye

ape pun, sekarang ni semua dalam ketakutan
nak masuk bilik air pun takut. hahahahah.....
n saya sampai sekarang loya. tak tau pesal
pas je tengok ular tu, terus saya pening n loya

P.S I LOVE U - tulis blog bertemankan kucing2 saya. takutttttttttttttttt

10 orang sedang bergumbira on "ada sesuatu"

Ivy Metaga on May 24, 2009 at 12:18 AM said...

eiiii..nana takut lah, sy paling takut bab2 ular ni, kalo nampak mst dalam badan rasa geli je

mst skrg takut kan mana tau kat sudut2 rumah tiba2 ...opocot..

nasib tak de apa2 yg terjadi, hmm..pandai juga ular tu panjat,
baik lagi landing kat lubang angin, nak cari angin lah tu hehehe

helena's on May 25, 2009 at 9:44 AM said...

mak uihhh,,,ni memang kes ngeri ni..nape sume cite ular je ni..takutnye la...

ciknana u hati2 ek..camano leh sampai situ ular tu..memang bahaye la kan..

syukur u ok dah!nt kte g subway ea,,i tak tipu ni!bleh borak sampai lebam!haha

cik nana~ on May 25, 2009 at 12:19 PM said...

ivy - sekarang kan musim panas. mungkin ular tu nak amik angin kat situ. heheheh... sume orang nak gi mandi pun takut.

cik hel - sape yang cite pasal ular lagi? memang bahaya. nasib baik mama i tade pape. i pun terfikir cane ular tu sampai kat situ. cane dia leh panjat kat lubang angin tu.
wah...subway! mesti mau!

SiS-lin on May 26, 2009 at 11:16 AM said...

ayooooo klu sis tu dh larikk lintang pukang tu...eee mmg takut ular sis ni...nsb semua selamat..

cik nana~ on May 26, 2009 at 12:24 PM said...

sis lin - saya tak lari lintang pukang. saya kan anak crocodile hunter tu. siap pegang2 n belai2 lagi. *hahaha... sila jangan percaya ye sis

NUNaini ۞ on May 26, 2009 at 4:51 PM said...

erkkk...
really scared wif snake :|
geli geleman...HuHuHu

cik nana~ on May 26, 2009 at 5:14 PM said...

nunaini - yup2. memang geli pun. sampai sekarang rasa loya

DilOt on May 27, 2009 at 11:27 AM said...

waa...seramnye..dl de kes ular kat mangkuk tandas..ni kat umah nana lak...

nasib baik xde pape berlaku...walaupun xbesar..tp dh namenye ularkan..bahaye gakla..

DuRiAn rUnTuH on May 28, 2009 at 10:02 PM said...

alamak,geli & takut & seram ngn ular nih..nasib kome 1 family selamat & ok..huhu

cik nana~ on May 29, 2009 at 11:31 AM said...

dilot- bukan seram je, geli, loyaa... meremang2 je bile teringat tau. walaupun kecik, tp setakat kucing nana tu dia leh telan kot. hehehe

durian runtuh- saya sukeeee makan durian. hehehhe... Alhamdulillah, sume orang selamat. geli kan??









PUJAAN HATI HAMBA

 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez