Friday, May 29, 2009

setelah.....


2 hari mc. im back!!!!
rindu kat blog nih. dah 2 hari tak berjumpa
2 hari aku mc. demam panas katanye
demam mestilah panas kan?
sebenarnye dah rasa demam2 ni dari last week lagi
tapi kejap ade kejap tade. cam biskut chipsmore
hari selasa pas balik keje, rasa cam tak larat gile
so, balik tu baring2. pastu mama suruh makan ubat
ingatkan pagi tu ok. makin teruk gak
tapi aku gi gak keje pagi tu, sebab jumaat lepas dah mc
bile sampai office je, aku menggigil2 sebab kene aircond
pas siapkan keje sume, aku gi klinik.
sampai klinik kul 10.30, tapi jumpe doc kul 12
memang rasa nak pengsan tunggu doc

bile masuk jumpe doc, doc tu tanye aku
"why u look so sad?"
"maunye tak nampak sedih, saya dah nak pengsan sebab tunggu doctor tau!"
tapi dalam hati je laaa aku jawab
doc suspek aku kene denggi. sebab dah 4 hari aku demam
plus aku sakit2 badan. tapi dia tak nak buat blood test dulu
tunggu esok aku ok ke tak. kalau tak ok baru buat
memang aku rasa badan aku sakit gile, menggigil2, rasa tekak aku cam kene bakar
pastu kepala aku pening gile2. aku tak penah kene demam cam tu
doc cakap temperature aku 39'c. agak tinggi
terus doc kasi aku mc 2 hari. tapi ubat...banyak gile!!!

balik tu aku makan nasi skit gile. 2-3 suap je
tu pun paksa makan sebab nak makan ubat
wah.... cik nana makan ubat???? terpaksa laaa
takut punye pasal sebab doc suspek denggi
pas makan ubat aku selimut n tengok tv
pastu tido, bangun tido aku berpeluh2
tapi kepala still sakit n badan pun sakit2 gak
semalam jeee baru ok
tapi hari ni bile masuk office je pale aku pening lagi
mana taknyeeeee... ade 20 email masuk
n banyakkkkkkkkkkkk keje sedang menanti
serius nih... memang tengah sakit pale!

8 orang sedang bergumbira on "setelah....."

cik helena on May 29, 2009 at 2:29 PM said...

aiyooo..u jaga kesihatan baik2 ea..risau lak i..buat keje slow2..i pon bz sikit arini..jgn degil makan ubat!haih!haha i pun da belaja tau makan ubat,,nak sehat kan..jd makanla ubat..hehe minum air suam banyak2..heal soon ya babe..

Ivy Metaga on May 29, 2009 at 3:17 PM said...

kesian nana...bawa rehat lah yer nana...

nana~ on May 29, 2009 at 4:22 PM said...

cik hel-namo makan ubat. rasa cam tersekat jeee ubat tu kat tekak nih. help2...

ivy- dah dapat rehat 2 hari. besttt

Mohd Ariff Yaakub on May 30, 2009 at 10:39 PM said...

bnyk minum air masak ye..

" Allah beri kita ujian sbb Allah suka dgr kita merayu2 pada Dia... meminta2 pada Dia.. Dgn itu kita semakin dekat pada Dia. Itu tanda kasih sayang Allah "

:)

nana~ on June 1, 2009 at 9:55 AM said...

mohd ariff-memang banyak tul air masak saya minum. sbb takut punye pasal. saya anggap penyakit ni penghapus dosa. ;)

DilOt on June 1, 2009 at 4:10 PM said...

nana dh ok lum...cian die...dh 2 ari tak buka blog...rupenye nana demam..

jage diri baik2 tau..jangan lupe makan ubat...

nana~ on June 1, 2009 at 4:13 PM said...

dilot-dah ok dah.... tq2. berkat makan ubat sampai dah nak muntah.

Anonymous said...

Terima kasih atas maklumat menarik









PUJAAN HATI HAMBA

Blog Kita
 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez