Saturday, May 16, 2009

memori terindah


saya baru je baca blog kawan saya si nan. ternampak gambar kitorang zaman skolah
hihihihihi... kelakar je muka masing2 time tu
sejak dari form 1 saya duduk hostel. form 1 - 3 saya skolah kat kuala selangor
masuk form 4, saya pindah sekolah kat teknik klang.
memang dekat dengan rumah, tapi mama suruh saya dok hostel gak
masa skolah teknik, memang best. kawan2 sume pale gile2
n kitorang still contact lg. biasanye kalau sesape kawin, sure kitorang janji g same2 dgn pasangan masing2. n kitorang dengan tak tau malunye bergambar sakan kat kenduri kawin kawan2 kami
time form 4 memang la sangat tak best. maklum lah ade senior.
senior kitorang ni tah pape sangat2. ade ke bile budak laki pandang kitorang pun diorg marah
nak wat cane kitorang memang cun. (sila muntah...)
khamis malam jumaat selalunye kitorang junior2 ni jadi mangsa laaa
biasanye senior2 kami yang tah pape akan panggil budak2 yang 'bermasalah' tu suruh berdiri depan ramai2 orang n marah budak tu depan sume orang.
saya penah kena. tapi tak ingat bape kali. yang paling saya ingat sebab saya tak bagi salam kat senior bile terserempak dengan diorang. sengal sungguhhhhhhh.....
kitorang berdendam dengan senior kitorang nih
kitorang cume menunggu diorang habis skolah je.
saya ingat lagi bile result spmv kuar.
time tu tuk makanan tengahari, pencuci mulutnye buah tembikai
oleh kerana dendam di hati, kawan2 saya standby kat koridor asrama dengan kulit tembikai
bile senior kitorang nak masuk asrama, diorang baling dengan kulit tembikai
pastu kitorang pun gelakkan diorang. puas hati tul time tuh bile nampak diorang kene baling dengan kulit tembikai. sape suruh jahat dengan kitorang kan???
n saya ingat lagi salah seorang senior kitorang yang paling kitorang benci tu dapat SAP
mungkin sebab kitorang doakan dia dapat SAP kot.
teruk kitorang kena. memang la tak kena penderaan fizikal, tapi mental kitorang terdera dengan teruknye tau.

bile kitorang masuk form 5, kitorang tak buat cam tu.
lagipun kawan baik saya sendiri jadi penghulu asrama n naib penghulu asrama
tak sampai hati la nak buat junior kitorang cam kitorang kene
bile naik form 5, memang laaaa best
kawan2 saya penah kantoi dengan warden sebab tak prep
bole la pulak berdikir barat kat dalam dorm
salah sorang yang kantoi ni sekarang dah jadi lecturer kat matrikulasi
banyak gak saya terlepas acara2 yang seronok nih....
contohnye menyeludup gi dewan makan n amik buah
hahahaha.... time tu saya tido awal
yang paling saya ingat sampai sekarang masa tu ketua warden kitorang tade
g melawat sekolah teknik paling bersih kat malaysia
teknik stadium kot. kat kedah
kitorang melepak kat koridor sambil nyanyi2
kawan saya lak main gitar. dia ni cam tomboy dulu
saya dengar cite nak kawin dah dia ni
tahniah! jangan lupe jemput tau
n pastu nampak kelibat budak laki masuk asrama kitorang
sengal tul budak2 laki nih. mengambil kesempatan bile warden tade
nasib baik tade kejadian yang tak diingini berlaku

kitorang dalam dorm ade 2 group
satu TOMBENG, satu lagi BANGKRENG
bunyi jawakan??? sekolah teknik memang ramai jawa
majoriti dalam grup ni jawa
tombeng ade 7 orang
saya, yani, oyot, ita, wawa, kak rin, along n wana
bangkreng lak ade 5 rasanye
arm, nan, mak su, arn, bel n leha. sori kalau ade yang tertinggal
kitorang tombeng ni time form 4 dah nangis2 sebab bile pas habis skolah akan berpisah
poyo kan??? hahahah... belum pape dah nangis2
n.... buat si tombeng sume kalau yang ade baca blog saya nih
ingat tak projek kita berkumpul ramai2 kat katil wana tu???
hehehhe.... memang kelakar kan?
ingat tak MAS-Q-RED party tu??
yani pakai baju pari2... comel sungguh.
sekarang yani tak leh pakai baju pari2 dah... sebab dah mengandung 5 bulan
tahniah beb..... bagi baju tu kat anak kau tau!
memang best time skolah. yang tak best kene bangun pagi je
oh yeaa... dikesempatan ini saya nak ucapkan selamat hari guru buat semua guru sekolah saya
terutama skali cikgu kamariah n cikgu jenny.
cikgu jenny.... disebabkan cikgu saya pandai menaip tanpa lihat keyboard
hhiihihihi.... gara2 nak amik exam kitorang sume pandai menaip tanpa lihat keyboard
maunye tak pandai, cikgu dah siapkan pembaris kalau kitorang menaip tengok keyboard

sekarang ni sume dah besar. dah ade kerjaya sendiri, family sendiri
jumpe pun jarang2...
ape2 pun kenangan tu still dalam ingatan saya
sayang korang semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

credit : nan
paling atas - LEHA
barisan kedua dari kiri - WANA, WAWA, YANI, NAN, ITA, ALONG
paling bawah dari kiri - KAK RIN, ME, ARN


8 orang sedang bergumbira on "memori terindah"

DilOt on May 17, 2009 at 9:37 AM said...

biasela nana..time sekolah mmg byk kenangan manis,,,

setakat ni dilot cume tau tu je..reg je..

Ivy Metaga on May 17, 2009 at 1:13 PM said...

hahahah..ooo..dulu kecik2 nana pun nakal yer...

hmmm..best kan kalo belek2 balik gambar2 lama..=)

cik helena on May 18, 2009 at 9:45 AM said...

tombeng ngan bankreng tu ape??jowo pon jowo la janji rock!haha

nana~ on May 18, 2009 at 9:57 AM said...

dilot - memang banyak sangat kenangan... rindu tul kat kawan2

ivy - saya tak nakal. saya student palingggggggg baik. hihihihi....

helena - tombeng n bangkreng tu nama kumpulan. hahahha... yang bagi nama tu pun anak jawa. kuar la nama jawa. yeeee betul... jowo pon jowo la... janji rock!!!! dah lama tak sebut ayat tu

Anonymous said...

beb... aku ingat lagi. mase tu curi milo + tin biskut + tembikai kat dewan mkn. abang2 dewan mkn tu sume tido mati!
hhauahhauahua..nakal sungguh ketika itu!

nana~ on May 19, 2009 at 2:07 PM said...

anon-yani ke nih? hahahah.... aku tak curi. aku bangun pagi, tau2 korang dah wat tembikai tu jadi helmet. sapekah yang nakal itu??

eta_hunny_Fadzil on May 19, 2009 at 3:07 PM said...

huhuhu...nape aku jadik mangsa...time ni aku baru pas basuh baju arm....amik upah basuh baju tau...3 hinggit siap iron...sadis gile muka aku kena dera...dah la penat naik tangga bawak baldi..thankz arn coz cover baldi aku....

nana~ on May 19, 2009 at 3:27 PM said...

eta-time ni je muka ko sadis. lain time ko memang meletup. ha'ah... time tu ko tengah basuh baju kan









PUJAAN HATI HAMBA

Blog Kita
 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez