Friday, May 8, 2009

pulang la kepangkal jalan


korang percaya tak pasal santau la, hantu la n benda yang berkaitan dengannya
saya kurang percaya benda2 cam gini.
memang betul dalam Al-Quran ade menyebut pasal jin n syaitan
mungkin ade yang betul. tengok tempat gak kat mane orang tu berubat
sebab kadang2 bomoh ni memang suke buat cite
asal gi berubat je terkena ilmu hitam. padehal orang tu demam biasa je

ni bukan cerita saya terkena santau or pape
nak cite pasal bomoh kat kawasan umah saya
sekarang ni orang sibuk cerita pasal bomoh ni terer mengubat sape2 terkena buatan orang
mane2 pegi orang sibuk cite pasal bomoh nih. bosan tul
diorang cakap ade orang penah berubat, mulut orang tu kuar benda hitam
tak tau la ape benda tu. ishhhhh... takut tul dengar
diorang cakap bomoh ni bomoh paling hebat kat malaysia
dia ni kiranye presiden bomoh2 malaysia
sejak bile ade persatuan bomoh2 malaysia ek? hahahahaha
mula2 dengar memang saya gelak besar laaa
hari tu anak jiran saya kawin. mak saya cite sebelum pengantin bersanding, bomoh ni diarak dulu
siap berkompang bagai.... cam diorang pun kawin gak
bomoh ni ade 4 isteri. dia akan bawak isteri yang paling muda skali
dia bawak sume pengikut2 g skali. mengarut tul sume ni
orang sanjung dia sangat. sebab dia ni bomoh terer la katakan

saya pelik cam mane orang boleh percaya benda2 mengarut
dah la bayaran bomoh ni mahal
paling murah... ulang yeeee... PALING MURAH bayaran tuk rawatan ialah RM2000
bukan skit tau... pastu bukan sekali kene buat rawatan
n yang paling tak bestnyeeeee.... bomoh ni cakap kalau nak cuci dosa, dia boleh buat gak
bayaran tuk cuci dosa RM16,000
pelik tul laaa... ramai yang gi jumpa bomoh ni.
tak penah ke diorang terfikir yang percaya benda2 ni, syirik hukumnya
saya bagitau kat parent saya suruh orang kg report polis
tp parent saya cakap bomoh ni baik dengan polis
so tak leh buat pape.
kalau la sampai cam gini pun orang nak biarkan
memang melampau
mane leh kita senang2 buat dosa pastu bayar rm16,000 terus je hilang dosa kita
cam tu orang kaya senang la... tak banyak dosa
Allah dah bagi akal yang sempurna fikir laaaaaa
benda2 cam ni pun nape leh orang percaya

kalau betul la seseorang tu terkena ilmu hitam ke santau ke... pape laaa
kan banyak lagi cara yang betul untuk berubat
pegi la jumpa ustaz ke. kan lagi bagus. takde la kuar duit banyak
cane ek nak buat? tak nak la ramai orang yang terpesong nanti

P.S I LOVE U - kadang2 tengok expose mistik pun saya gelak.

5 orang sedang bergumbira on "pulang la kepangkal jalan"

Ivy Metaga on May 8, 2009 at 4:50 PM said...

wahhhhh..2000 paling murah bayaran, baik sy pakai duit tu utk kawen hahahaha..
kalo org tu betul2 ikhlas, mana ada minta bayaran sampai cam tu kan..
hmmm..nak buat macam mana, org sanggup lakukan apa saja masa time2 sakit tenat...betul ka tak betul ke semuanya buang tepi..

manusia o manusia...

zedmagel on May 8, 2009 at 7:12 PM said...

Sis Nana,

Jangan le pecaya-pecaya cerita mengarut ni. Kena bayaran mahal lak tu. Penyakit tu pun datang dari Allah jua.

Ada ujian dan kifarah Allah kepada kita atas kesilapan dan dosa silam kita. Awak jangan cakap besar. Malam ni nanti jumpa hantu jepun. He he...

cik nana~ on May 8, 2009 at 9:21 PM said...

ivy - saya pun pelik cane orang leh percaya. tapi mungkin betul gak cakap ivy. orang sanggup buat ape saja bile terdesak kan?

zedmagel - Ya Allah... saya tak cakap besar. cume saya pelik. kalau jumpe hantu jepun nanti saya suruh dia ajar saya bahasa jepun. hait!!!

helena's on May 9, 2009 at 11:34 AM said...

terang2 dah nampak tak logik,bleh plak nak cuci dosa,,haih,,meh cikhel ckp sikit..pastu lagi pelik org yg ikut..memang ngarut,,

16000 plak tu,,haha kos untuk ape tu??pakai mesin??kahh

cik nana~ on May 11, 2009 at 11:09 AM said...

helena - rm16k tu tuk beli mesin basuh cam kat kedai dobi tu. ;p









PUJAAN HATI HAMBA

 

From Cik to Puan Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez